Internet pełny jest serwisów internetowych które odniosły sukces. Jednak olbrzymia większość witryn są jak niechciane ubrania, które najchętniej widziano by na śmietniku. Nie da się przedstawić uniwersalnej recepty na sukces lecz są trzy wspólne cechy, opisujące wszystkie serwisy internetowe odnoszące sukcesy :
Skuteczna promocja jest dźwignią sprzedaży – ta zasada tyczy się również internetu. Najpopularniejsza jest usługa pozycjonowania – która ma na celu promocję strony w wyszukiwarkach internetowych. Priorytetem naszych posunięć powinno być wygenerowanie znaczącej liczby odwiedzin na naszej stronie www. Im większą liczbę internautów chcących zakupić naszą usługę sprowadzimy do siebie tym więcej zyskamy. Najważniejszym działaniem w dążeniu do sprowadzenia ruchu na naszą stronę internetową jest przeanalizowanie kogo chcemy u siebie widzieć i w którym miejscu go możemy znaleźć. To od nas zależy jaką strategię wykorzystamy : czy kupimy droższe reklamy na uznanych serwisach czy może kupimy mniej kosztowne reklamy na większej ilości mniejszych portali. Jeśli ogarniemy zdolność generowania targetowanego ruchu na naszej witrynie www – internet stanie przed nami otworem.
Jeżeli Twoja witryna będzie miała intuicyjną nawigację to definitywnie zwiększy to ilość odwiedzanych podstron przez osoby, które wchodzą na Twoją stronę. Im bardziej potrzebna informacja – tym mniej kliknięć należy wykonać by do niej dotrzeć. Jeżeli projektujemy sklep internetowy to okres gwarancji i czas doręczenia muszą być z każdego miejsca oddalone o pojedyncze kliknięcie! Dodatkowo internauta w każdej chwili musi zdawać sobie sprawę w której kategorii strony się znajduje. Jeżeli Twoi czytelnicy z łatwością poruszają się po Twojej witrynie wtedy możesz określić swoją nawigację jako dobrze zaprojektowaną.
Wysokiej jakości treść, reprezentująca realną wartość dla odwiedzającego jest bardzo istotna i w każdym działaniu musi być priorytetem naszego portalu. Różne posunięcia reklamowe są w stanie pozyskać ogromne liczby internautów dla strony www. Tak na prawdę istotne będzie to jaka część przybywających osób będzie chciała zgłębić umieszczoną na stronie ofertę. To co jest wysokiej klasy treścią dla Ciebie nie będzie równie cenne dla mnie! Staraj się dostosowywać przedstawiane treści do kryteriów wyszukiwania osób wchodzących na Twoją stronę internetową. Osoby wprowadzające w wyszukiwarce „tworzenie stron Rzeszów” nie będą zainteresowane ani zakładem fryzjerskim w Gdańsku ani nawet firmą robiącą strony internetowe w Szczecinie! Przedstawiają internautą treści, których szukają! Nie twórz jednego produktu dla wszystkich ale konkretne treści dla wąskich grup ludzi.
Tylko i wyłączeni szczegółowe wprowadzenie wszystkich tych trzech aspektów na stronie www umożliwi jej na odniesienie sukcesu. Miejmy w pamięci to, że nasza witryna internetowa jest dla naszych odwiedzających a nie dla nas, dlatego najpierw ma być treściwa a nie atrakcyjna dla oka.