Filtr Google

Pozycje Twojej strony internetowej niespodziewanie spadły? Jeżeli nie pokazuje się ona na konkretne, wyszukiwane frazy, być może został na nią nałożony filtr Google. Mógł on wywołać obniżenie rankingu strony w naturalnych wynikach wyszukiwania, co bezpośrednio powoduje gwałtowne zmniejszenie ruchu i ilości wejść. Zamiast panikować, podejmij odpowiednie działania, które szybko pozwolą przywrócić Twoją stronę na szczyty list wyników wyszukiwania.

Nałożenie filtru Google na witrynę może być spowodowane szeregiem czynników, między innymi nieumiejętnymi lub agresywnymi działaniami pozycjonerów, z którymi do dziś zmagają się niektórzy właściciele stron. Techniki SEO nieustannie ewoluują, dlatego jeżeli chcesz zadbać o widoczność Twojej strony w Internecie oraz na jej odpowiedni wizerunek, warto zdecydować się na pomoc doświadczonej osoby, która posiada wiedzę i umiejętności niezbędne dla prawidłowego przeprowadzenia skutecznych działań.

Na moją stronę nałożono filtr – co dalej?

Google nie do końca precyzuje, w jakich sytuacjach nakłada filtry. Z reguły jest to kara za nienaturalne linki. Efektem nałożenia filtra jest gwałtowne obniżenie pozycji strony, co przekłada się na drastyczne zmniejszenie jej widoczności w wyszukiwarce. Taka sytuacja może przynieść realne straty dla firmy, dlatego należy niezwłocznie podjąć działania, mające na celu ponowne wypozycjonowanie strony.
Przede wszystkim filtr nakładany jest na określony czas, najczęściej od miesiąca do roku. Na szczęście doświadczony specjalista SEO potrafi nie tylko szybko zdjąć filtry, ale też z powrotem wynieść daną stronę na wysokie pozycje wyszukiwarki. Im szybciej podjęte zostaną odpowiednie działania, tym wcześniej ustabilizuje się ruch na Twojej stronie.

Jak zdjąć filtr Google?

Proces zdejmowania filtru jest długotrwały, może wymagać nawet kilku miesięcy.
Filtr jest najczęściej karą za niskiej jakości linki prowadzące do strony, bezwartościowe lub zduplikowane treści, przesycenie słowami kluczowymi czy nienaturalny przyrost linków. Istnieją dwa główne typy filtrów: ręczny, nałożony przez pracownika Google lub spowodowany aktualizacją algorytmów wyszukiwarki. Zmiany algorytmów przeprowadzane są coraz częściej, dlatego nakładanie przez Google filtrów i gwałtowanie obniżający się ruch na stronach www nie dziwi już znawców branży SEO.

Wystarczy, że poinformujesz nas o nałożeniu na Twoją witrynę filtra Google, a niezwłocznie przystąpimy do działań, które pozwolą na jej skuteczne odfiltorwanie. Specjalista przede wszystkim dokona wnikliwej analizy, podczas której określi rodzaj filtra, przeanalizuje komunikaty w narzędziach dla webmasterów (w przypadku filtra ręcznego) oraz listę linków, które prowadzą do strony. Następnie określi, które z nich mogą być toksyczne i podejmie działania, które pokażą Google, że strona została naprawiona i dostosowana do wytycznych.

Bezpieczne usuwanie filtra Google

Pamiętaj, że gwałtowne obniżenie pozycji Twojej strony w wyszukiwarce lub niepokojące komunikaty to nie koniec świata i nie musi wiązać się z koniecznością zakładania nowej witryny dla Twojej firmy. Potrafimy skutecznie odfiltrować Twoją stronę oraz wynieść ją z powrotem na wysokie pozycje.
Profesjonalne usuwanie filtrów Google trwa od kilku tygodni do kilku miesięcy, a jego cena uzależniona jest od rodzaju filtra, przyczyn jego nałożenia oraz od słów kluczowych.
Jeśli podejrzewasz, że Twoja strona została zafiltrowana, zapraszamy Cię do naszej agencji. Zagwarantujemy Ci nie tylko zdjęcie filtra z witryny, ale też zabezpieczymy ją przed ponownym filtrowaniem. Im szybciej pozwolisz nam zareagować, tym wcześniej ruch na Twojej stronie internetowej się ustabilizuje.