Jak działa remarketing?

W celu przeprowadzenia kampanii remarketingowej w pierwszej kolejności musimy zebrać informacje o użytkownikach strony, a w następnie zbudować odpowiedni komunikat i go rozesłać.

Jak wygląda proces implementacji działań remarketingowych :

Zbieranie informacji o użytkowniku

Podczas wizyty na witrynie każdy użytkownik zostawia po sobie ślad (cookie, email). Otagowanie stron pozwala na zbudowanie historii zachowań internauty i śledzenie takich informacji jak odwiedzane podstrony, zainteresowanie poszczególnymi produktami, strona na której nastąpiło opuszczenie witryny i inne. Powstaje więc swoisty profil behawioralny użytkownika. Do celów remarketingu zazwyczaj wybieramy osoby, które były na stronie, ale nie zakończyły transakcji, więc ze zbioru użytkowników strony powinno się wykluczyć tych, którzy dokonali zakupu.

Tworzenie komunikatu remarketingowego

Informacje o zachowaniach internautów trafiają na listy remarketingowe. Teraz już wiadomo czym były zainteresowane poszczególne osoby np. jakie produkty oglądały. W związku z tym możemy stworzyć komunikaty/reklamy precyzyjnie dobrane do ich zachowań oraz czynności jakie wykonali na stronie. Jeżeli opuszczenie witryny nastąpiło na podstronie z dostawą warto przyjrzeć się kosztom jakie oferujemy za tę usługę a najbardziej obiecującym klientom zaoferować np. darmową dostawę.

Wysłanie komunikatu remarketingowego

Następną fazą procesu remarketingowego jest wysłanie komunikatu retargetingowego. Pozostaje nam też do wyboru kanał komunikacji. Możemy zarówno wyświetlać reklamy na innych stronach internetowych jak i zastosować email remarketing. Cechą wspólną obu tych metod jest dotarcie do użytkownika naszej strony z precyzyjnym komunikatem reklamującym produkt/usługę, którą jest zainteresowany.

Monitoring i optymalizacja kampanii

Implementacja programu remarketingowe to nie koniec działań. Teraz powinniśmy przyglądać się wynikom, testować rożne kreacje, oferty specjalne a także czas oraz częstotliwość wysyłania komunikatów remarketingowych. Optymalizacja na pewno przyczyni się do zwiększenia skuteczności kampanii, a tym samym zwiększenia ROI działań remarketingowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *