Jak napisać wartościowy e-poradnik?

Jesteś specjalistą w swojej dziedzinie i chciałbyś nieco zarobić? W takim razie nie ma nic lepszego jak napisanie własnego poradnika w formie e-booka. Ten sposób autopromocji, a przy okazji zarobienia kilku groszy, stał się ostatnio bardzo popularny. Zobacz zatem jak to zrobić?

Na czym się znasz?

Na początek powinieneś dokładnie określić w jakiej dziedzinie jesteś profesjonalistą. Kiedy już to określisz, musisz zadać sobie pytanie czy Twoja wiedza może się przydać innym? Jeśli stwierdzisz, że z pewnością wielu osobom przyda się umiejętność wiązania krawata na 50 sposobów, albo ugotowania obiadu w 10 minut – możesz zabierać się o pisania.

Zbierz potrzebne materiały

Kolejnym etapem pracy nad Twoim osobistym poradnikiem będzie zebranie jak największej ilości materiałów niezbędnych Ci do pracy. Pośród nich z pewnością znajdą się zdjęcia, schematy czy ilustracje dotyczące zagadnienia opracowywanego przez Ciebie. Aby uwiarygodnić swój poradnik możesz skorzystać z dostępnej literatury fachowej, najlepiej powołując się na wybitnych specjalistów z wybranej dziedziny.

Teraz możesz zacząć pisać

Kiedy już wszystkie materiały na swój poradnik masz gotowe, możesz rozpocząć pisanie. Najlepiej w pierwszej kolejności zrób szkic tego, co chcesz tam umieścić. Wyodrębnij poszczególne działy, rozdziały i podrozdziały, dzięki temu łatwiej uda Ci się utrzymać sens pisanych przez Ciebie treści. Pisząc musisz pamiętać, że istnieją poradniki niemal na każdy temat, a Twój musi być najlepszy w swojej tematyce.

Redakcja i grafika

Kolejnym etapem prac nad wydaniem Twojego poradnika powinny być redakcja tekstu oraz nadanie mu odpowiedniej formy graficznej. Jeśli chodzi o zredagowanie tekstu warto skorzystać z usług zawodowego redaktora, ale jeśli nie masz takiego pod ręką może to być równie dobrze znajomy polonista lub ktokolwiek, kto dobrze radzi sobie z językiem ojczystym. Oprawą graficzną możesz zająć się sam lub poszukać osoby, która się na tym zna.

Ostatnie szlify i akcja promocyjna

Na koniec musisz jeszcze raz sprawdzić, czy Twój poradnik jest pod każdym względem idealny. Jeśli tak, czeka Cię jeszcze jedno bardzo trudne zadanie – wypromowanie go. I tutaj również możesz skorzystać z usług profesjonalisty lub reklamować się samodzielnie. Najważniejsze jednak, aby Twoja praca nie poszła na marne i poradnik przyniósł górę pieniędzy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *