Marketing w Internecie
Internet to obecnie największe źródło informacji. Mimo natłoku porad i opinii, jakie można w nim znaleźć, ponad 80% użytkowników globalnej sieci szuka w niej informacji. Często jest to jedyne miejsce, gdzie zasięga się opinii na temat własnego zdrowia, czy decyzji zakupowych. Warto wykorzystać ten fakt w celu dystrybuowania wartościowych treści w różnych obszarach mediów internetowych.
Specyfika działania
Współczesnego klienta łatwiej znaleźć w Internecie niż na ulicy. To tam szuka informacji o produktach. Jego zainteresowanie to siła marketingu internetowego. Ze względu na charakter usług, branża medyczna należy do szczególnych. Nawet, jeśli promuje płatne usługi, dla pacjenta ważniejsze jest to, jaką opinię ma konkretny lekarz czy przychodnia. Tutaj wszystko opiera się na zaufaniu i pozytywnym wrażeniu, dlatego dobrze zaplanowana kampania content marketingowa wymaga dużej wiedzy i zaangażowania osób zajmujących się wizerunkiem w każdej branży.
Marketing treści
Jedną z bardziej skutecznych metod na pozyskanie nowego klienta jest marketing treści. Zasób możliwości, jakie daje sprawia, że coraz częściej sięgają po niego różnorodne branże. Marketing treści to szereg działań, bazujących na budowaniu długotrwałych relacji poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron. Wykorzystując własne strony docelowe, ale także portale tematyczne czy media społecznościowe można promować konkretną osobę lub placówkę poprzez interesujące, oryginalne i merytoryczne teksty. Ich elementami składowymi mogą być nie tylko odpowiednie artykuły SEO, ale także blogi lub newslettery.
Dystrybucja wartościowych materiałów to sposób na przyciągnięcie uwagi a nawet angażowanie klienta w działanie. Dobrze zaplanowana strategia marketingowa nie tylko zapewni większą ilość odwiedzających, ale z czasem przekształci ich w stałych klientów.