Świat biznesu od dawna wie, że dobry wizerunek to podstawa. Ta zasada dotyczy każdej branży. Z tego powodu warto popracować nad budową silnego wizerunku, z którego można odnieść wiele korzyści. Dobra opinia to nie tylko większa ilość klientów, ale również bardziej atrakcyjne zarobki. Dlatego właśnie personal branding to przyszłość!
Świadomy konsument
Coraz więcej konsumentów, których czekają np. na konsultacje lub badania, chce wiedzieć, w czyje ręce oddaje swoje zdrowie i życie. Stąd duża popularność stron internetowych, na których można sprawdzić opinię o danym lekarzu. Możliwości ich zweryfikowania jest sporo. To już nie tylko przysłowiowa poczta pantoflowa, czyli zasięgnięcie języka wśród znajomych, ale także skorzystanie z forów internetowych czy grup w mediach społecznościowych. Jednocześnie rośnie świadomość prawna u potencjalnego pacjenta, dlatego jeśli odniesie on negatywne wrażenie po wizycie u lekarza, bardzo często chce się podzielić swoją historią w Internecie.
Lekarz w sieci
Każdy podmiot medyczny ma możliwość inwestowania we własny wizerunek. Obowiązkowym elementem personal brandingu jest spersonalizowana strona internetowa. To na niej można zaprezentować swoje dokonania, opisać przebyte szkolenia, zdobyte nagrody, wyróżnienia. Strona powinna zawierać również dokładny opis specjalizacji oraz cennik. Warto skorzystać z podpowiedzi content marketingu, czyli na przykład zainwestować w bloga lub videobloga. Komunikacja pomiędzy podmiotem medycznym i pacjentem może dotyczyć także portali społecznościowych jak Facebook czy Instagram. Dają one możliwość interakcji z followersami – pacjentami. Dzięki temu można edukować, inspirować a nawet wspierać.
Personal branding nie tylko tworzy wizerunek fachowca, ale również zmniejsza dystans z potencjalnym pacjentem. Buduje także większe zaufanie.