6 czynników, które mogą zniweczyć inwestycje w gadżety reklamowe

Kto planuje rozdawać gadżety reklamowe, powinien wiedzieć, że czyha na niego wiele pułapek. Jak nie wpaść na rafy?

Trudności, na jakie napotkają firmy rozdające gadżety jest wiele. Oto zestawienie sześciu z nich. Takich, które mogą przydarzyć się każdemu. A nie powinny.

Niewłaściwy gadżet dla niewłaściwej grupy odbiorców

Załóżmy, że firma chce obdarować gadżetami reklamowymi swoich klientów. Nie wie za bardzo kim są, ale spodziewa się, że mogą być ludźmi młodymi. I funduje im gadżety reklamowe prosto ze sklepu dla kucharzy. Po czym okazuje się, że w zasadzie klienci nie są zainteresowani gotowaniem, ponieważ starają się trzymać wagę. Wpadka.

To dlatego tak ważne jest, żeby gadżety reklamowe były dopasowane do grupy docelowej. Trzeba przeanalizować możliwe kombinacje, potrzeby i efekty. A dopiero potem podejmować decyzję.

Gadżet kiepskiej jakości

Trudno o gorszy prezent niż taki, który po kilku tygodniach użytkowania się rozpadnie. Nawet, jeśli to tylko gadżety reklamowe, warto zadbać o to, żeby były wysokiej jakości. W przeciwnym razie zamiast reklamować firmę, będą jej szkodziły.

Warto więc przed zamówieniem produktów sprawdzić, czy gadżety reklamowe są trwałe i czy wytrzymają codzienne użytkowanie. To może zająć trochę czasu, który jednak warto poświęcić.

Za dużo gadżetów w zbyt krótkim czasie

Co za dużo, to nie zdrowo. Gadżety reklamowe nie są tutaj wyjątkiem. Jeśli klienci będą dostawać je przy każdym zakupie, każdej wizycie lub konsultacji, przestaną na nie zwracać uwagę. Co więcej, może pojawić się syndrom znużenia. W takiej sytuacji gadżety będą traktowane nie jak miły dodatek, ale coś, z czym trzeba się użerać. Taka sytuacja z pewnością nie jest pożądana dla żadnego firmy.

Co zrobić? Opracować sobie długofalowy plan pracy z gadżetami. Wybierać okazje, kiedy klienci je dostaną. Lub w inny sposób ograniczać ich liczbę. Tak, żeby nie zalewać klientów niepotrzebnymi prezentami.

Gadżety reklamowe za drogie w stosunku do celu

Jakość jakością, ale nie można przesadzać. Gadżety reklamowe, tak jak wszystko inne, powinny spełniać określony cel. Takim celem może być budowa wizerunku firmy, ale też np. zwiększenie sprzedaży. Dlatego ich cena powinna być skalkulowana w taki sposób, aby cała operacja była opłacalna.

W tym miejscu każdemu, kto planuje kupno takich produktów z pomocą przyjdzie arkusz kalkulacyjny. Bazując na dostępnych danych stworzy plan, który będzie się dopinał po stronie wydatkowej i dochodowej.

Za mała ilość gadżetów

Było o tym, że gadżetów może być za dużo, teraz o tym, że może być ich także za mało. Przy czym nie chodzi o częstość rozdawania, a sytuację, w której prezent dostać można za wykonanie jakiejś akcji. Należy bezwzględnie zadbać o to, żeby gadżetów była wystarczająca ilość. W przeciwnym razie katastrofa jest murowana.

Zbyt wyszukane gadżety

W niektórych sytuacjach sprawdzają się bardziej wyrafinowane produkty. Jednak w większości przypadków lepsze są te najprostsze. Takie, które się nie zniszczą, nie zabrudzą, a nawet jeśli tak się stanie, nikomu nie będzie przykro. I na tym polega cała sztuka! Żeby wybierać takie, które jednocześnie będą się ludziom podobały.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *