W większości przypadków długopisy z nadrukiem to przedmioty dość monotonne. Oto krótki przegląd tego, co może (choć nie zawsze powinno) się na nich znaleźć.
Przy wyborze tego, co znajdzie się na nadrukach na długopisach konieczne jest dobre przemyślenie całej sprawy. Dobrze byłoby unikać oklepanych rozwiązań. Czy jednak wiadomo, jakie są te najpopularniejsze?
Logotyp firmowy
Najbardziej oczywistą rzeczą, jaką można umieścić na czymś takim, jak długopisy z nadrukiem jest firmowe logo. Taki sposób postępowania ma kilka plusów. Zaliczają się do nich min. zwiększenie identyfikacji wizualnej firmy czy utrwalenie obrazu logo w pamięci potencjalnych klientów.
Tyle, że taki sposób postępowania przyjmowany jest przez większość firm zamawiających długopisy z nadrukiem. W efekcie ich plany giną w morzu innych, podobnych zamierzeń. Nikt nie zwraca uwagi na logo na długopisie. Chyba, że długopisy z nadrukiem są podłej jakości, co zresztą powinno być dodatkowym powodem do zmartwienia.
Adres strony www
Podobnie dzieje się w przypadku umieszczanego na długopisie adresu strony www. To także dość oczywista praktyka, która może przynieść sukces jedynie w kilku przypadkach. Jednym z nich jest sytuacja, w której osoba pisząca danym długopisem potrzebuje konkretnej usługi i wchodzi na stronę, bo widzi ją na przyrządzie do pisania.
Nie oszukujmy się jednak – ile razy coś takiego może się zdarzyć? Efektem zamieszczenia na długopisie adresu witryny internetowej powinny być nowe wejścia na nią. Jeśli ich nie ma, nie ma też o czym mówić.
Adres korespondencyjny
Niektórzy umieszczają na produkcie takim, jak długopisy z nadrukiem adres korespondencyjny. Dotyczy to zwłaszcza tych nieco starszych wiekiem. Dla nich taki adres to po pierwsze dowód powagi firmy, a po drugie, ciągle jeszcze wykorzystywany kanał komunikacji. Jest tylko jedno ale.
Ale czemu właściwie umieszczać to na długopisach firmowych? Przecież jest to ostatnie miejsce, w którym ktoś szukałby adresu korespondencyjnego. W dodatku taki adres nie mówi o niczym – nie charakteryzuje firmy, trudno go zapamiętać. Słowem – takie działanie jest zupełnie chybione.
Zgrabne hasło reklamowe
Co innego zgrabne hasło reklamowe. Jeśli wpada w ucho i jest unikalne, może przynieść konkretny efekt. Jeśli pokrywa się z tym, co firma prezentuje w swoich kampaniach reklamowych, można uzyskać dodatkowy efekt związany ze wzmocnieniem przekazu. Tyle, że równie dobrze takie hasło może zostać zignorowane.
W końcu ileż można słuchać i czytać to samo? Potrzeba czasem jakiejś odmiany i tą odmianą mogą być długopisy z nadrukiem. Sposobem na to nie jest jednak hasło reklamowe.
Hasło niekoniecznie reklamowe
Sposobem na to może być zamieszczenie na nich sloganu, który niekoniecznie wiąże się bezpośrednio z kampanią firmy. Na przykład umieścić tam krótkie przesłanie odnoszące się do samej idei pisania. Wtedy można zaangażować użytkownika i wymusić na nim jakąś konkretną akcję. I w ten sposób zbadać skuteczność promocji wykorzystującej długopisy z nadrukiem.