Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron www
Pozycjonowanie stron (Search Engine Optimization) jest procesem, który polega na tym, aby umieścić stronę na jak najwyższych pozycjach w organicznych wynikach wyświetlanych przez wyszukiwarki, dla najbardziej popularnych fraz kluczowych, które są związane z tematyką pozycjonowanej witryny. Działania SEO są usługą, która polega na stworzeniu spójnej i skutecznej strategii mającej na celu promocję witryny w wyszukiwarkach internetowych.
Dla większości firm, możliwość uzyskania pozycji w pierwszej 10-tce wyników wyszukiwania na popularne słowa kluczowe, ma niebagatelne znaczenie. Sukces oraz porażka biznesu internetowego (np. sklepy internetowe), a także działalności, która oparta jest w znacznym stopniu na marketingu internetowym (w przypadku wielu firm internet jest jedynym sposobem na reklamę – motywacje mogą być różne), jest wprost proporcjonalnie uzależniony od „widoczności” w wyszukiwarkach na jak najwyższych pozycjach. Oczywistym jest, że wygrywa ten, kto jest wyżej lub lepiej zachęca użytkowników do kliknięcia w ich stronę interntową.
W obecnej chwili internet stał się jednym z najpopularniejszych mediów, co wiele firm dostrzegło, inwestując środki na promocję w sieci. Jednak spora część osób uznających, że warto „być w Internecie” spłyciło to pojęcie tylko i wyłącznie do rangi posiadania własnej strony. Prawda jest jednak inna – bez promocji wydatek na stworzenie strony będzie niczym więcej, jak wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Powód jest banalnie prosty – po prostu nikt nie wejdzie na naszą stronę gdyż najzwyczajniej w świecie jej nie znajdzie.
Biorąc pod uwagę nieustanny rozwój globalnej sieci oraz fakt, iż stała się ona normalnym narzędziem w pracy, pozycjonowanie stron internetowych jest jednym z lepszych rozwiązań w kwestii promocji naszej firmy. Pozycjonowanie zalicza się do form reklamy, która posiada największy współczynnik zysk/cena.
Dlaczego warto pozycjonować?
Ponieważ pozycjonowanie jest stosunkowo tanim i doskonałym sposobem dotarcia do potencjalnych klientów, sposobem na zaistnienie w ich świadomości oraz możliwością dzięki której zwiększy się sprzedaż. Dzięki pozycjonowaniu Państwa strona będzie mogła znaleźć się na czołowych pozycjach w wyszukiwarce, a przez to:
- zwiększy się ilość odwiedzin na pozycjonowanej stronie,
- zmniejszą się koszty promocji,
- poprawi się rozpoznawalność marki,
- zwiększy się liczba nowych klientów,
- znacząco wzrosną wyniki sprzedaży,
- w przypadku branż o ograniczonych możliwościach reklamy, wysoka pozycja w SEO ograniczy zyski konkurencyjnych firm
Wykorzystując szereg technik sprawimy, że pod frazami, które najlepiej opisują Państwa działalność, pozycjonowana strona będzie widoczna na czołowych pozycjach w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google.
Gdzie pozycjonujemy?
Na polskim rynku dominującą pozycję posiada wyszukiwarka Google.pl (96%, Megapanel – WirtualneMedia), dlatego nasze działania koncentrujemy właśnie na niej. Portale w rodzaju Onet.pl, Wp.pl czy Interia.pl posiadają zintegrowany z bazą Google.pl moduł wyszukiwania. Oznacza to, że witryny widoczne na wysokich pozycjach w Google.pl, widnieją jednocześnie na tych samych pozycjach w wyżej wymienionych serwisach.
Usługi
W ramach procesu pozycjonowania proponujemy Państwu następujące usługi:
Pozycjonowanie wybranych słów kluczowych
Dzięki jakościowemu pozycjonowaniu fraz kluczowych związanych z Państwa działalnością witryna pojawi się na czołowych pozycjach w naturalnych wynikach wyszukiwania w Google.pl. W ramach pozycjonowania realizowana jest usługa Keyword Research – pomoc przy komplementowaniu słów kluczowych, które jak najlepiej będą pasować do branży, w której Państwo działacie. Preferujemy pozycjonowanie jakościowe, a tym samym wykorzystywanie stałych i wartościowych linków, dzięki którym witryna sukcesywnie będzie się piąć do góry.
Pozycjonowanie szerokie (Long Tail)
Pozycjonowanie szerokie, tzw. długi ogon, polega na użyciu bardzo dużej ilości fraz kluczowych (od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy), które w sposób dokładny opisują zawartość pozycjonowanego serwisu. Internauci poszukując konkretnych towarów, usług czy też informacji posługują się często złożonymi frazami. Dzięki pozycjonowaniu szerokiemu istnieje większe prawdopodobieństwo dokonania konwersji niż ma to miejsce w przypadku ogólnych słów kluczowych. Pozycjonowanie poprzez Long Tail często daje szybsze efekty, a to z tego względu, iż wśród fraz szczegółowych jest mniejsza konkurencja. Sposób ten polecany jest szczególnie dla sklepów internetowych (lub bardzo rozbudowanych witryn), które w swojej ofercie posiadają duże ilości towarów.
Long Tail to usługa w pełni odpowiadająca zmieniającym się trendom wśród użytkowników wyszukiwarek internetowych. Od jakiegoś czasu można zauważyć duży wzrost wyszukiwania bardziej złożonych fraz.
W zakres czynności wchodzących w skład działań pozycjonerskich wchodzą:
Keyword Research – Jest to usługa polegająca na zbudowaniu listy fraz kluczowych, które w jak największym stopniu będą odpowiadać profilowi witryny. Nasz specjalista, w oparciu o dostępne narzędzia oraz analizę fraz kluczowych, opracuje listę najbardziej efektywnych słów kluczowych. Dzięki temu zostanie wyeliminowany problem polegający na dobraniu zbyt ogólnych lub niesprecyzowanych fraz. Słowa kluczowe dobierane są m.in. pod kątem przybliżonej częstości ich wpisywania w wyszukiwarce oraz konkurencyjności. Działania te pozwolą oszacować skalę popularności frazy i jednocześnie zminimalizują ryzyko wybrania fraz, które przez internautów są rzadko wyszukiwane.
Audyt SEO – Jest usługą, która polega na przeprowadzeniu kompletnej diagnostyki strony WWW pod kątem jej optymalizacji na potrzeby wyszukiwarek internetowych. W raporcie zawarte są zalecenia, które dotyczą optymalizacji, a także omówione są zagadnienia stojące na przeszkodzie w osiągnięciu lepszych pozycji w wyszukiwarkach.
Optymalizacja serwisu – Usługa ta polega na ulepszeniu struktury serwisu, hierarchii informacji oraz na dostosowaniu kodu źródłowego według zaleceń wynikających z wcześniej przeprowadzonego audytu SEO. W wielu przypadkach projektanci stron tworząc nowy serwis zwracają większą uwagę na aspekt wizualny, pomijając kwestię optymalizacji serwisu pod kątem wygody użytkownika. Jeszcze rzadziej pamiętają o tym, aby treść była dobrze widoczna zarówna dla wyszukiwarek, jak i internatów. Z tego też względu najczęściej wykonywane przez nas czynności w początkowej fazie pozycjonowania to:
- poprawienie jakości strony pod kątem widoczności dla wyszukiwarek – metatagi, hierarchia nagłówków,
- poprawa linkowania wewnętrznego na stronie,
- analiza treści i ewentualne poprawki pod kątem SEO,
- przyspieszenie uruchamiania i ładowania strony (jeśli witryna tego wymaga),
- przygotowanie zaleceń dla firmy lub osoby, które administrują zasobami WWW.
SEO copywriting jest usługą, która polega na redagowaniu treści publikowanych na stronie internetowej przy uwzględnieniu specyfiki działania algorytmów wyszukiwarek. Przy tworzeniu treści uwzględniamy wszelkie aspekty SEO, a więc charakter fraz kluczowych, częstotliwość z jaką występują w tekście, długość artykułu, a także rodzaj jego odbiorców.
Pozycjonowanie – ile to kosztuje?
Koszt usług w ramach oferty pozycjonowania jest uzależniony od wielu czynników, m.in. branży w jakiej Państwo prowadzą działalność oraz jej skali. Wycena usługi pozycjonowania przygotowywana jest indywidualnie dla każdego Klienta.
Cennik usług
Opłata stała + płatność za efekty
Koszt tej usługi stanowi stały, miesięczny abonament przez pierwsze trzy miesiące (lub dłużej – w zależności od trudności pozycjonowanych słów kluczowych) podczas których serwis jest poddawany wszystkim działaniom optymalizacyjnym. W opłacie stałej zawarte są wszelkie czynności mające na celu wypozycjonowanie określonych słów kluczowych, a więc początkowa indeksacja, całościowa modyfikacja serwisu pod kątem SEO (optymalizacja strony), linkowanie do strony, pisanie artykułów, budowa zaplecza. Każda z pozycjonowanych fraz wyceniana jest oddzielnie. W momencie osiągnięcia wyników pobierana jest opłata określona w cenniku pozycjonowania.
Pozycjonowanie jakościowe szerokie – Long Tail
Koszt usługi Long Tail to stały miesięczny abonament, który zależny jest od branży, a w przypadku sklepów internetowych od ilości posiadanych towarów w ofercie. Jako, że w długim ogonie nie rozróżnia się pojedynczych fraz i nie określa się ich kosztów, to opłata jest stała od samego początku, do momentu zakończenia procesu pozycjonowania. Opłata może się zmniejszać z biegiem czasu, w momencie gdy strona na różne słowa kluczowe osiągnie wysokie pozycje. W przypadku gdy w danej branży panuje silna konkurencja, usługa pozycjonowania szerokiego wypada korzystniej w porównaniu do usługi pozycjonowania standardowego. W tym przypadku nie istnieje mechanizm wycenania pojednycznych fraz.
Pozycjonowanie – ciągłość działań
Należy pamiętać, że proces pozycjonowania jest ciągły i prowadzony przez okres wielu miesięcy, nawet w momencie osiągnięcia przez słowa kluczowe wysokich pozycji. Konkurencja także się pozycjonuje, dlatego też osiągnięte wyniki należy „ustabilizować”, a ty samym uchronić je przed nagłym spadkiem. Dlatego też pozycjonowanie składa się z kilka etapów:
1. przygotowanie strony pod kątem SEO – wiele witryn kompletnie nie jest przystosowana do tych działań, dlatego też potrzebny jest gruntowny „lifting”, a często najlepiej jest stworzyć nową stronę, już na etapie projektowania przystosowywaną pod kątem SEO. Przygotowanie strony, w zależności od skomplikowania zakładanych zmian, może trwać od 1 do 4 tygodni,
2. rozpoczęcie i prowadzenie działań pozycjonerskich, a więc przygotowanie zaplecza oraz pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących do pozycjonowanej witryny aż do osiągnięcia efektów. Okres ten jest różny i waha się od 3-4 tygodni do 3-5 miesięcy (w przypadku ekstremalnie trudnych fraz może to być nawet 6-15 miesięcy),
3. stabilizacja osiągniętych wyników. W tym przypadku okres „opieki” może się wahać od kilku tygodni do kilku miesięcy.