SEO to bardzo często wykorzystywana metoda promocji w Internecie. Kryją się pod nią dwie czynności – pozycjonowanie i optymalizacja stron. Te z kolei w głównej mierze bazują na słowach. To one są najważniejsze, aby móc w ten sposób skutecznie zareklamować witrynę internetową.
Pozycjonowanie i optymalizacja opierają się na szeregu spraw, które razem potrafią sprawić, że konkretna strona w sieci stanie się lepiej rozpoznawalna. Będzie ona posiadała wysoką pozycję i tym samym wśród innych wyników wyszukiwania będzie częściej wybierana przez internautów, ponieważ będzie się bardziej rzucała w oczy.
SEO copywriting – nie tylko dla ludzi
Pisanie tekstów reklamowych przeważnie kojarzy się z chwytliwymi hasłami ze spotów telewizyjnych czy też prasy. Gdy jednak chodzi o SEO copywriting, mamy do czynienia z całkowicie innymi kwestiami. Też teksty SEO pisane są w tych samych celach, czyli aby móc coś wypromować, jednakże sprawa odbiorcy jest tutaj nieco bardziej złożona.
Artykuły promocyjne trafiają bowiem do dwóch czytelników – internautów, którzy na nie natrafiają, a także do robotów wyszukiwarki Google – najpopularniejszej praktycznie na całym świecie. To właśnie one są najwyższą instancją, gdy chodzi o promowanie stron. Roboty te przeglądają witryny, sprawdzają ich zawartość, linki, które do nich prowadzą, a na podstawie skomplikowanych algorytmów szeregują je w określonej kolejności. Na samej górze wyników wyszukiwania znajdują się najbardziej wartościowe witryny, a im dalej, tym są one mniej godne uwagi. Taka sytuacja jak najbardziej może być wykorzystana przez SEO copywriting, który będzie starał się polepszyć wartość promowanych stron internetowych.
SEO copywriting, kilka ważnych zasad
Teksy do pozycjonowania i optymalizacji nie mogą jednak być pierwsze lepsze. Trzeba wskazać, że muszą one spełniać określone wymagania, aby dawały jak najlepsze rezultaty. Treść musi być przede wszystkim unikalna, nasycona odpowiednio słowami kluczowymi, ale przy tym klarowna, ciekawa, aby mogła zainteresować też zwykłego użytkownika Internetu.