Linki sponsorowane

Kampanie SEM charakteryzują się wysoką skutecznością, niskimi kosztami oraz dużym zasięgiem. To jedyna forma marketingu stanowiąca precyzyjną odpowiedź na zapytania wpisywane przez internautów w wyszukiwarce, czyli na konkretną potrzebę konsumenta. W Europie w ciągu miesiąca tylko jeden konsument zgłasza średnio 117 takich potrzeb. Pozostaje jedynie na nie odpowiedzieć w wynikach wyszukiwania i mamy klienta!

Linki sponsorowane są podstawową i najskuteczniejszą formą reklamy w wyszukiwarkach internetowych. Jest to tekstowa, nieagresywna forma reklamy, która w żaden sposób nie narzuca się odbiorcy – jest wkomponowana w stronę z wynikami wyszukiwania. Co najważniejsze jest przydatna dla użytkowników gdyż pojawia się dokładnie wtedy kiedy jej potrzebują jednocześnie dostarczając informacji, których poszukują.

Link sponsorowany wyświetlany jest powyżej listy naturalnych wyników wyszukiwania w momencie wpisania przez internautę wybranych słów kluczowych. Jako, że linki są tematycznie powiązane ze słowem kluczowym wpisanym przez użytkownika do wyszukiwarki, to reklama trafia do odbiorcy, który w danym momencie poszukuje określonych produktów czy też usług. Emisja reklamy nie dociera do osób przypadkowych, tylko do precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Przekaz reklamowy skierowany jest do użytkowników nie tylko zainteresowanych danym produktem/usługą, ale także aktywnie poszukujących ofert. Oznacza to, że prawdopodobieństwo dokonania zakupu/skorzystania z usługi jest bardzo wysokie.

Zaletą linków sponsorowanych jest to, że opłaty pobierane są tylko i wyłącznie za kliknięcia – czyli za przejście potencjalnego klienta na stronę internetową reklamodawcy. Oznacza to, że wszystkie wyświetlenia reklam bez kliknięcia są bezpłatne.
Linki sponsorowane to płatność za efekty oraz niskie koszty przygotowania kampanii z gwarancją dotarcia do klientów zainteresowanych reklamowanym produktem czy usługą.

Dlaczego warto zainwestować w linki sponsorowane?

Przede wszystkim linki sponsorowane są bardzo skuteczną formą reklamy, która daje w efekcie wysoki zwrot z inwestycji. Szczególnie sprawdza się – co jest ważne dla małych i średnich firm – w przypadku kampanii sprzedażowych, czyli działań nastawionych na zwiększenie sprzedaży określonego produktu/usługi bądź pozyskania nowych klientów.

Linki sponsorowane – korzyści

Wzrost widoczności firmy w internecie
dzięki linkom sponsorowanym użytkownik internetu częściej będzie miał możliwość zetknąć się z Twoją firmą, poznać Twoją ofertę, co się przekłada na wzrost liczby nowych klientów.
Dokładne targetowanie
dzięki precyzyjnemu doborowi słów (fraz) kluczowych aktywujących linki sponsorowane oraz możliwości określenia zasięgu emisji (wybrane kraje, regiony, miasta lub nawet obszar o ograniczonym promieniu) Twoja reklama dociera tylko do dokładnie określonej grupy docelowej.
Wysoka skuteczność działań reklamowych
kampanie linków sponsorowanych dają najwyższy wskaźnik klikalności, znacznie przekraczający wskaźniki innych form reklamy w Internecie.
Niski koszt
w porównaniu do klasycznych mediów takich jak prasa, telewizja czy radio, reklama internetowa, a szczególnie reklama w wyszukiwarkach to znikomy koszt. Przygotowanie kampanii prawie nic nie kosztuje (nie generuje ona na przykład znaczących kosztów kreacji graficznych, kosztów spotów reklamowych), a ponadto wszelkie zmiany dokonywane w trakcie trwania kampanii nie powodują żadnych dodatkowych kosztów.
Dokładna mierzalność efektów
reklama internetowa umożliwia precyzyjne mierzenie efektów. Dostęp do statystyk online umożliwia śledzenie ruchu i zachowań użytkowników internetu na Twojej stronie, co w efekcie może znacznie obniżyć koszt pozyskania klienta.
Płatność tylko za efekty
najbardziej rozpowszechnioną metodą rozliczenia kosztów jest płatność w modelu PPC (pay per click), czyli płacisz tylko za efekt, a jest nim przejście użytkownika do reklamowanego serwisu. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów związanych z wyświetlaniem reklamy.
Natychmiastowe efekty
efekty są już widoczne nawet po kilkunastu minutach od momentu uruchomienia kampanii. Dzięki temu, że Twoja strona natychmiast pojawi się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, szybciej i skuteczniej dotrzesz do potencjalnych klientów.
Pełna kontrola i elastyczność
żadna inna forma reklamy nie daje takich możliwości kontroli jak linki sponsorowane. Kampania reklamowa może być elastycznie modyfikowana i optymalizowana w trakcie jej trwania – grupa docelowa, słowa kluczowe, treść reklam, zasięg, godziny emisji, czas trwania, maksymalny koszt kliknięcia jak i pozostałe parametry można zmieniać w dowolnym momencie. Kampania linków sponsorowanych może być emitowana lub wstrzymywana w wybranych miesiącach (sezonowość oferty), a nawet o dowolnej porze dnia.
Dostępność dla każdego
dzięki precyzyjnym narzędziom targetowania geograficznego istnieje możliwość wyświetlania reklamy na dowolnym obszarze (np. określone miasto bądź województwo). Dzięki temu, a także niskim kosztom reklama w postaci linków sponsorowanych może być efektywnie stosowana przez małe firmy do promocji swojej oferty na rynkach lokalnych.