Jak pisać skuteczne teksty SEO?

Marketing internetowy to już codzienność. Większość firm, które posiadają swoje strony internetowe, decyduje się na jakąś formę promocji w sieci. W wielu przypadkach na sam początek wybierane jest SEO, czyli pozycjonowanie i optymalizacja strony internetowej. Zarówno pozycjonowanie, jak i optymalizacja oparte są na skutecznym i umiejętnym doborze słów, czym zajmuje się copywriter. Do jego zadań należy tworzenie treści na strony internetowej, artykułów o produktach, opisów stron. Dodatkowo przygotowuje on presell pages, czyli inaczej nazywane popularne precle.

Celem SEO jest polepszenie widoczności strony poprzez podniesienie jej pozycji w wyszukiwarkach internetowych, a te duży nacisk kładą na treść. Dlatego tak ważny jest skuteczny copywriting, aby móc osiągnąć najlepsze rezultaty. Na co powinno się zwracać dużą uwagę?

Ważna treść, ale nie tylko ona

SEO copywriting jest generalnie czymś innym niż zwykłe pisanie tekstów, na przykład do folderów reklamowych czy też artykułów sponsorowanych. Tutaj także, jak najbardziej, liczy się treść, ale trzeba też wplątać w nią umiejętnie słowa kluczowe, które odpowiedzialne są za wyszukanie treści przez roboty wyszukiwarek i w konsekwencji wpływają one na lepszą promocję strony w sieci. Słowa kluczowe należy umieszczać umiejętnie w tytułach, nagłówkach, w treści.
Pamiętaj o tym, że to tytuł przyciąga czytelnika, ale też jest ważny z punktu widzenia wyszukiwarki. To właśnie on powinien zachęcać do przeczytania tekstu. Również ważne jest, żeby samo rozplanowanie tekstu na stronie było przemyślane – mile widziane są wspomniane już rozparcelowanie tekstu na akapity, opatrzenie ich nagłówkami, wypunktowania, podkreślenia w tekście co ważniejszych informacji.

Pamiętaj o synonimach

Duże znaczenie ma również to, aby sam tekst był różnorodny pod względem zastosowanych słów. Dobrze jest wykorzystywać różnego rodzaju synonimy, odmieniać słowa kluczowe, aby był on bardziej nimi nasycony.
Zatem pisanie tekstu dla SEO różni się pod niektórymi względami od zwykłego copywritingu, jednak różnice nie są takie spore.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *